QUI SOM

SOM UN GRUP DE PERSONES PROVINENTS DELS COL.LOQUIS D'EN RAIMON PÀNIKKAR A TAVERTET. VOLEM COMPARTIR EL DESENVOLUPAMENT DE LA CONSCIÈNCIA, I LES SEVES EXPERIÈNCIES DES DEL VEDANTA ADVAITA (NO-DUALITAT) I LA VISIÓ TRINITÀRIA.
ENS TROBEM REGULARMENT, TREBALLANT TAMBÉ TEMES COMUNS D'ALTRES ÀMBITS RELIGIOSOS I FILOSÒFICS A TRAVÉS DEL SILENCI, L'ESTUDI, LA COMPRENSIÓ I LA MEDITACIÓ I ACCIÓ CONTEMPLATIVES.

___________________________________________
Connexions:

Raimon Panikkar - Fundació Vivarium
http//www.raimon-panikkar.org/catalano/biografia.HTML
Any Raimon Panikkar
http//cultura.gencat.cat/ca/anyraimonpanikkar/inici/


dilluns, 4 de febrer del 2019


SESSIÓ DE 19-01-2019. . L'obra de l’Opera Omnia de Raimón PANIKKAR: VOL 1, TOM  2. " BENAURADA SENZILLESA". II. SÍNTESI. (pàg.323-334).

  
Finalment,  Raimon Panikkar explica diu que si bé l'humanum (o sigui, l'aspiració a la perfecció, que es revela en la mesura en que l'altre  es comprès com, a altera part meva), pot ser tan simple com complex, el seu 'centre' (es digui: renunciació, conscienciació, nova innocència, pratityasamutpada, alliberament, plenitud, experiència mística), pot no ser únic en cadascú d'ells;  doncs no hi ha un únic centre, sinó que n'hi poden haver dos o més centres a la vegada. I en tant que components de la Realitat,  -múltiple i complexa alhora-, poden ser tots vàlids , car res no pot quedar fora d'ella.  Llavors anomena a aquest arquetip sagrada secularitat.
 
L'ascetisme de la interioritat, -l'ideal monàstic-, treballa per la perfecció de l'home, amb el predomini del coneixement; mentre que l'ascetisme de l'exterioritat, treballa per la perfecció del món (acció). Com realitzar la síntesi  d'aquests arquetips?
 
Cal acudir a la inter-relació; des de l'harmonia dels presocràtics passant per la concòrdia dels Rig-Veda, fins Sri Aurobindo, que diu que els problemes humans son d'harmonia, el fil conductor en la recerca humana es la secularitat sagrada, per la qual l'home sempre camina. Aquesta consciència només pot venir d'una experiència nascuda d'una praxi integral, (que requereix també d'un nou ascetisme). Una autèntica humilitat (reconegut per les tradicions monàstiques), és necessària per comprendre-ho. El veritable gnòstic de la tradició cristiana no és l'intel·lectual sinó el contemplatiu. I la contemplació mena a l'acció, doncs la comprensió contemplativa et porta a la realització total de la "cosa compresa"
 
Comentaris.
 
·         Es fa un comentari en veure que si l'home d'avui dia es mou en un mon temporal, les aspiracions que surten del seu l'interior, -subjectes al temps-, també ho seran; tant si es en nostra part divina (Déu transcendent) com en la humana (Déu immanent).
 
·         També, que si l'esperit existent en cadascú de nosaltres aspira a viure la recerca de la secularitat sagrada, té, en cert sentit, un punt de coincidència o semblança amb l'arquetip monàstic nº 1.
 

  PROPERA SESSIÓ: dissabte dia 9-2-2019. L'obra de l’Opera Omnia de Raimón PANIKKAR: VOL 1, TOM  2. " BENAURADA SENZILLESA". II APÈNDIX: CARTA A UN JOVE MONJO (pàg. 329-334).
Com que el text es  breu, es proposa passar a la secció segona, "EL MONJO HINDÚ", CAP III CARTA A ABISIKTANANDA SOBRE EL MONAQUISME ORIENTAL I OCCIDENTAL (pag. 367-398),

-----------------------------------------------------

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada