QUI SOM

SOM UN GRUP DE PERSONES PROVINENTS DELS COL.LOQUIS D'EN RAIMON PÀNIKKAR A TAVERTET. VOLEM COMPARTIR EL DESENVOLUPAMENT DE LA CONSCIÈNCIA, I LES SEVES EXPERIÈNCIES DES DEL VEDANTA ADVAITA (NO-DUALITAT) I LA VISIÓ TRINITÀRIA.
ENS TROBEM REGULARMENT, TREBALLANT TAMBÉ TEMES COMUNS D'ALTRES ÀMBITS RELIGIOSOS I FILOSÒFICS A TRAVÉS DEL SILENCI, L'ESTUDI, LA COMPRENSIÓ I LA MEDITACIÓ I ACCIÓ CONTEMPLATIVES.

___________________________________________
Connexions:

Raimon Panikkar - Fundació Vivarium
http//www.raimon-panikkar.org/catalano/biografia.HTML
Any Raimon Panikkar
http//cultura.gencat.cat/ca/anyraimonpanikkar/inici/


dilluns, 7 de maig del 2018


SESSIÓ DE 17-03-2018. L'obra de l’Opera Omnia de Raimón PANIKKAR: VOL 1, TOM  2. " BENAURADA SENZILLESA".  El cànon del deixeble (pàg. 254-266).

Durant la sessió se'ns va comunicar l'absència per greu malaltia, de Mª Assumpta Garcia Renau, El seu traspàs va ser a l'endemà, dia 18 d'abril de 2018.

La lectura prevista no es va poder realitzar; la utilització de paraules del llenguatge tradicional, va impedir tractar la visió d'en R. Panikkar sobre la benaurada senzillesa i la nova innocència, objecte principal d'aquestes reunions.

PROPERA SESSIÓ: dissabte 14-04-2018. L'obra de l’Opera Omnia de Raimón PANIKKAR: VOL 1, TOM  2. " BENAURADA SENZILLESA". El cànon del deixeble. (pàg. 254-266).

-----------------------------------------------------

SESSIÓ DE 14-04-2018. L'obra de l’Opera Omnia de Raimón PANIKKAR: VOL 1, TOM  2. " BENAURADA SENZILLESA".  El cànon del deixeble (pàg. 254-266).

 f la consciència transhistòrica abans que la preocupació històrica

Glossa

El monjo, com a tal, viu primàriament en una presencia transhistòrica; l'arquetip monàstic intenta viure fora dels conceptes històrics, (com son l' l'ahir, l'ara i el demà), que ens fem sobre l'Absolut o la realitat. Però l'Absolut és temporalment immutable. Per tant, necessitem d'una consciència -mística, sobrenatural, intuïtiva, saviesa, anubhava, prajna jñana, dhyana, samadhi, amor-, que es troba fora de la història. El monjo vol transcendir aquest temps "triple" i retrobar-se, també aquí, en la senzillesa.

Comentari

La Transfiguració, -l'experiència Tabòrica-, és el símbol cristià de la percepció transhistòrica: l'ahir, l'ara i el demà estan presents alhora en les figures de Moisés, Elies, (el passat) que parlen (llavors) amb Crist ressuscitat (futur). És el que anomena la secularitat sagrada;  i això, no passa en el temple, sinó fora, a la muntanya; així es trenca la separació del profanum i fanum, el profà i el sagrat del llenguatge tradicional. La secularitat diària pot ser 'transfigurada' amb la mirada 'simple': aquesta visió és el Regne de Déu, aquí i ara.

El símbol buddhista que expressa una intuïció semblant és la naturalesa búddhica de totes les coses. La tradició mahayana expressa el mateix dient que samsara és nirvana i nirvana és samsara. L'hinduisme del vedanta remarca que ja som brahman, encara que no ens n'adonem.

La consciència transhistòrica ens ve a dir que el sentit de la vida, es assolir la més alta felicitat aquí i ara, en cada moment; la salvació, per a la majoria de les tradicions religioses, consisteix en viure la joia, la pau, ananda, nirvana; no cal imaginar-la en un futur llunyà, en una "cel" fora d'aquest mon. La "bona nova" que anuncià Jesús, ¿no és aquella dita que repeteix, "el regne del cel és dintre vostre"?. El monjo és aquell que dóna testimoni que podem assolir la pau i la joia de la nostra plenitud fins i tot en la pobresa.


PROPERA SESSIÓ: dissabte dia 12-05-2018. L'obra de l’Opera Omnia de Raimón PANIKKAR: VOL 1, TOM  2. " BENAURADA SENZILLESA". El cànon del deixeble. (pàg. 263-282).
-----------------------------------------------------

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada