QUI SOM

SOM UN GRUP DE PERSONES, QUE PROVINENTS DELS COL.LOQUIS D'EN RAIMON PÀNIKKAR A TAVERTET VOLEN COMPARTIR EL DESENVOLUPAMENT DE LA CONSCIÈNCIA, I LES SEVES EXPERIÈNCIES DES DEL VEDANTA ADVAITA (NO-DUALITAT) I LA VISIÓ TRINITÀRIA.
ES TROBEN REGULARMENT, TREBALLANT TAMBÉ TEMES COMUNS D'ALTRES ÀMBITS RELIGIOSOS I FILOSÒFICS A TRAVÉS DEL SILENCI, L'ESTUDI, LA COMPRENSIÓ I LA MEDITACIÓ I ACCIÓ CONTEMPLATIVES
.

dijous, 15 de maig de 2014

_______________________________________________________________________

SESSIÓ DE 26-04-2014. Es treballà “l'experiència humana integral” del capítol “L'EXPERIÈNCIA MÍSTICA" (del llibre d'en Raimon, "DE LA MÍSTICA")  (pàgines 219-226) de l'Opera Omnia de Raimon PANIKKAR,  Mística, plenitud de Vida.

El MYTOS ÉS L'HORITZÓ ÚLTIM DE LA PRESÈNCIA, EL PRIMER GRAÓ DE LA CONSCIÈNCIA.

El mytos és el marc on inserim tot allò de som conscients, gràcies al nostre logos, sense preguntar preguntar-nos per cap perquè ulterior. Avui en día ho son la raó, la ciència i el benestar; però antigament ho era la relació amb el diví: Déu com a primer pressupòsit de la intel.ligència, era el mytos primordial. Però es la foscor del mytos qui permet lluir a la llum del logos; i a ell se'l creu sense cap fonament fora d'ell mateix. Quan a la mística, es parla de Déu, se'l presenta com experiència última, i a aquesta primera experiència se l'anomena sovint consciència, (el lloc on alguna cosa se's fa present), encara que no tingui objecte.

L'ens i l'Esser és doncs el primer que concep l'intel.ecte; llavors l'Ésser seria el primer fruit de la Consciència, -encara que "allò" que concep seria "anterior": seria el Pare, la Font de l'Ësser, o el buit (sunyatta) asiàtic. La consciència ho és de quelcom "present": aquesta presència, que  solem dir "evidència", se sol confondre amb intel.ligibilitat i amb racionalitat; però també hi ha una evidència "sensible", que és sense saber què és; aquest és el mytos: el simple horitzó on aquesta presència se'ns fa conscient, tenint en compte que la consciència és més àmplia que la comprensió (puc "ser conscient" de que hi ha alguna cosa que "no comprenc"). Plotí diu que a la seva consciència no s`hi arriba mitjançant la ciència ni el pensament, sinò a través d'una presència molt superior....

En resum, l'home com a ésser conscient s'adona que hi ha alguna cosa mistérica que anomena realitat, però veu que tot depén del que incideix en la seva cosciència, la qual es recolza en  en ella mateixa i registra alguna de les presències que se li presenten. La seva última instància és el que se li presenta, i és, aquesta el que accepta com a present. És el seu mytos

PROPERA SESSIÓ: Es convoca per al dissabte 17-05-2014,  (pàgs 226-233). Es comunicarà per correu als qui ho desitgin

_______________________________________________________________________

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada