______________________________________________________
SESSIÓ DE 22-02-2014.
Es treballà “l'experiència humana integral”
del capítol “L'EXPERIÈNCIA MÍSTICA" (del llibre d'en Raimon, "DE LA
MÍSTICA") (pàgines 209-213) de l'Opera Omnia de Raimon PANIKKAR, Mística,
plenitud de Vida.
Responent
a ¿qui rep el "toc"?....: si el "toc" fós nomès racional,
tota la "realitat" seria cognoscible, i això és impossible, doncs la
realitat és invisible, alhora que indivisible. Nomès ens "toca
tangencialment", es a dir,
contingentment (cum tangere). A més, segons Raimon, l'experiència NO es
"la meva experiència", (individual) privada, encara que sí és
personal, com dirà després.
Raimon fa
encara altres precisions:
·
El "toc", per tal de ser conscient, es una paraula que
pertany a l'ordre del coneixement, es a dir, es tracta del fet d'engendrar
conjuntament el conegut pel cognoscent, (connaître, naître ensamble).
·
Així, un coneixement que no hagi
engendrat el conegut, no es pot anomenar "autèntic"
coneixement.
· Encara més, una gnosis que no hagi estat impulsada pel desig
(amor), de ser engendrada pel conegut, no pot ser reconeguda com a
coneixement.
·
No hi ha coneixement autèntic sense amor: 'Coneixement experiencial que
es té de Déu a través d'un amor unitiu'. (J. Gerson, s. XV).
Raimon explica
que quan entrem en contacte amb allò que se'ns dóna, és a través d'una mediació,
(la reflexió en sí mateix o la intuició advaita): i no és cap intermediari,
éssent el principal la relació entre ambdues.
No
oblidem, però, les experiències subtils, espontànies, etc., que no son fruit de
la ment (coneixement intuïtiu, percepció directa, "detenció" de la
ment, etc.), que poden ser "intuïcions fonamentals": ¿pot haver també
una relació entre qui la té i la realitat?.
PROPERA SESSIÓ: Es convoca
per al dissabte 22-02-2014, (pàgs.213-219). Es comunicarà per correu als
qui ho desitgin.
______________________________________________________
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada