QUI SOM

SOM UN GRUP DE PERSONES PROVINENTS DELS COL.LOQUIS D'EN RAIMON PÀNIKKAR A TAVERTET. VOLEM COMPARTIR EL DESENVOLUPAMENT DE LA CONSCIÈNCIA, I LES SEVES EXPERIÈNCIES DES DEL VEDANTA ADVAITA (NO-DUALITAT) I LA VISIÓ TRINITÀRIA.
ENS TROBEM REGULARMENT, TREBALLANT TAMBÉ TEMES COMUNS D'ALTRES ÀMBITS RELIGIOSOS I FILOSÒFICS A TRAVÉS DEL SILENCI, L'ESTUDI, LA COMPRENSIÓ I LA MEDITACIÓ I ACCIÓ CONTEMPLATIVES.

___________________________________________
Connexions:

Raimon Panikkar - Fundació Vivarium
http//www.raimon-panikkar.org/catalano/biografia.HTML
Any Raimon Panikkar
http//cultura.gencat.cat/ca/anyraimonpanikkar/inici/


dilluns, 17 de març del 2014

______________________________________________________

SESSIÓ DE 22-02-2014.
Es treballà “l'experiència humana integral” del capítol “L'EXPERIÈNCIA MÍSTICA" (del llibre d'en Raimon, "DE LA MÍSTICA")  (pàgines 209-213) de l'Opera Omnia de Raimon PANIKKAR,  Mística, plenitud de Vida.

Responent a ¿qui rep el "toc"?....: si el "toc" fós nomès racional, tota la "realitat" seria cognoscible, i això és impossible, doncs la realitat és invisible, alhora que indivisible. Nomès ens "toca tangencialment",  es a dir, contingentment (cum tangere). A més, segons Raimon, l'experiència NO es "la meva experiència", (individual) privada, encara que sí és personal, com dirà després.

Raimon fa encara altres  precisions:

·         El "toc", per tal de ser conscient, es una paraula que pertany a l'ordre del coneixement, es a dir, es tracta del fet d'engendrar conjuntament el conegut pel cognoscent, (connaître, naître ensamble).
·         Així, un coneixement que no hagi  engendrat el conegut, no es pot anomenar "autèntic" coneixement.
·         Encara més, una gnosis que no hagi estat impulsada pel desig (amor), de ser engendrada pel conegut, no pot ser reconeguda com a coneixement.
·         No hi ha coneixement autèntic sense amor: 'Coneixement experiencial que es té de Déu a través d'un amor unitiu'. (J. Gerson, s. XV).

Raimon explica que quan entrem en contacte amb allò que se'ns dóna, és a través d'una mediació, (la reflexió en sí mateix o la intuició advaita): i no és cap intermediari, éssent el principal la relació entre ambdues.

No oblidem, però, les experiències subtils, espontànies, etc., que no son fruit de la ment (coneixement intuïtiu, percepció directa, "detenció" de la ment, etc.), que poden ser "intuïcions fonamentals": ¿pot haver també una relació entre qui la té i la realitat?.

PROPERA SESSIÓ: Es convoca per al dissabte 22-02-2014,  (pàgs.213-219). Es comunicarà per correu als qui ho desitgin.

______________________________________________________

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada