QUI SOM

SOM UN GRUP DE PERSONES PROVINENTS DELS COL.LOQUIS D'EN RAIMON PÀNIKKAR A TAVERTET. VOLEM COMPARTIR EL DESENVOLUPAMENT DE LA CONSCIÈNCIA, I LES SEVES EXPERIÈNCIES DES DEL VEDANTA ADVAITA (NO-DUALITAT) I LA VISIÓ TRINITÀRIA.
ENS TROBEM REGULARMENT, TREBALLANT TAMBÉ TEMES COMUNS D'ALTRES ÀMBITS RELIGIOSOS I FILOSÒFICS A TRAVÉS DEL SILENCI, L'ESTUDI, LA COMPRENSIÓ I LA MEDITACIÓ I ACCIÓ CONTEMPLATIVES.

___________________________________________
Connexions:

Raimon Panikkar - Fundació Vivarium
http//www.raimon-panikkar.org/catalano/biografia.HTML
Any Raimon Panikkar
http//cultura.gencat.cat/ca/anyraimonpanikkar/inici/


diumenge, 26 de gener del 2014

_____________________________________________________________
SESSIÓ DE 18-01-2014.Es treballà “l'experiència humana integral” del capítol “L'EXPERIÈNCIA MÍSTICA" (del llibre d'en Raimon, "DE LA MÍSTICA")  (pàgines 204-213) de l'Opera Omnia de Raimon PANIKKAR,  Mística, plenitud de Vida.

Segons la visió d'en Raimon l'experiència plena de la realitat és un "do" que se'ns dóna i que es "rep".
Tenim dubtes sobre ¿"qui" rep aquest do? (pregunta feta per tots els místics i mestres espirituals). ¿Sóc jo qui el rep?. Sembla que no, però ¿"qui" és el que rep, doncs?.
 Algú respón: és un  mateix, quan estem d'allò més concentrats i oblidats de l'ego, -com quan fem el treball d'escriure un cercle perfecte-, estic "nomès en mi-mateix", i no pertany al jo.
 També es diu que quan tenim experiències que no son fruit exclusiu de la ment (coneixement intuïtiu, percepció directa, detenció de la ment, etc.) semblen no passar a través de l'ego, però son "intuïcions fonamentals". I poden  recuperar el sentit primigeni de la filosofia.
  Sembla doncs, que es produeixen experiències subtils, espontànies, etc., , i que queden fòra del camp de l`ego, intuïnt-se, llavors una cosciència que tan sols és nomès ser, o consciència "jo sóc".
Raimon explica com podem entrar en contacte amb allò que se'ns dóna: és a través d'una mediació, (la reflexió en sí mateix o la intuició advaita): i no és cap intermediari. En la intuició advaita A i B s'uneixen i formen la polaritat no dual, éssent el principal la relació entre ambdues.Tampoc seria Jesucrist, que ens uneix a Déu. Llavors, la filosofía és l'acompanyant crítica de manera conscient, però no racional de l'home a la terra: ¿no pot haver una consciència conscient i no reflexiva?


PROPERA SESSIÓ: Es convoca per al dissabte 22-02-2014,  (pàgs.209-219). Es comunicarà per correu als qui ho desitgin.

______________________________________________________

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada