QUI SOM

SOM UN GRUP DE PERSONES PROVINENTS DELS COL.LOQUIS D'EN RAIMON PÀNIKKAR A TAVERTET. VOLEM COMPARTIR EL DESENVOLUPAMENT DE LA CONSCIÈNCIA, I LES SEVES EXPERIÈNCIES DES DEL VEDANTA ADVAITA (NO-DUALITAT) I LA VISIÓ TRINITÀRIA.
ENS TROBEM REGULARMENT, TREBALLANT TAMBÉ TEMES COMUNS D'ALTRES ÀMBITS RELIGIOSOS I FILOSÒFICS A TRAVÉS DEL SILENCI, L'ESTUDI, LA COMPRENSIÓ I LA MEDITACIÓ I ACCIÓ CONTEMPLATIVES.

___________________________________________
Connexions:

Raimon Panikkar - Fundació Vivarium
http//www.raimon-panikkar.org/catalano/biografia.HTML
Any Raimon Panikkar
http//cultura.gencat.cat/ca/anyraimonpanikkar/inici/


dimecres, 8 d’abril del 2015

SESSIO DE 14-03-2015. Es treballà “l'experiència humana integral” del capítol “L'EXPERIÈNCIA MÍSTICA" (del llibre d'en Raimon, "DE LA MÍSTICA")  (pàgines 272-283) de l'Opera Omnia de Raimon PANIKKAR,  Mística, plenitud de Vida.

Som conscients d’una triple experiència:


1.     SENSIBLE,                    2.  INTEL·LIGIBLE,                     3.   ESPIRITUAL


O bé a través del òrgans del sentits, la ment i allò espiritual. Cos, ànima i esperit participen  a través del  mon material o sensible, el mental o intel·lectual i l’espiritual o diví, -que son meres divisions de la totalitat de l’home o dels seus sentits-, doncs la realitat és una sense segon

En comptes dels tres sentits, es poden dir tres amors, o tres formes de sentir o tocar la realitat, sense oblidar que coneixement o intel·lecció i sentiment o amor no es poden separar l’u de l’altre.

Clàssicament, la mística es definida com quelcom experièncial, referint-se a coneixement amorós de Déu: estimar Déu és coneix-se’l, i coneix-se’l és ser-ne’.

Tothom doncs, és potencialment un místic, diu Raimon, assenyalant que ni en l’experiència de la transcendència ni la de  la immanència no poden ser una experiència mental: manca l’actualització, la experiència en l’”acte”, i aquest és l’amor. S’ha de sortir d’un mateix: l’objecte (ob-jectum) com a tal no està en mi, però cal assimilar-me’l, es a dir convertir-lo en subjecte (sub-jectum), -en el meu ‘no-res’-, i per això s’ha d’estimar, amb la triple experiència corporal, mental i espiritual. S’esdevé així l’experiència pura:  pura Presència, buida de tot i del meu ‘no-res’.

En aquest “toc” toquem l’infinit en un sol punt, en que hi ha una certa comunió amb tota la realitat, i en especial dels homes, que no es pot anomenar sinó mística, una participació en l’experiència de la Vida. I així,  la nova innocència que surt d’un cor pur veuen la realitat, el que és, l’Ésser


Tot i així tenim present el ‘desasimiento’, el ‘desig del nirvana’, el ‘desitjar qualsevol cosa fins el desig de no desitjar’, el ‘actuar sense un perquè’, les ‘primeres ‘bones intencions’ , la ‘no acció (Wu Wei)’.



PROPERA SESSIÓ: Es convoca per al dissabte 11-04-2015,  (pàg.283 -288). Es comunicarà per correu als qui ho desitgin.


___________________________________

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada