QUI SOM

SOM UN GRUP DE PERSONES PROVINENTS DELS COL.LOQUIS D'EN RAIMON PÀNIKKAR A TAVERTET. VOLEM COMPARTIR EL DESENVOLUPAMENT DE LA CONSCIÈNCIA, I LES SEVES EXPERIÈNCIES DES DEL VEDANTA ADVAITA (NO-DUALITAT) I LA VISIÓ TRINITÀRIA.
ENS TROBEM REGULARMENT, TREBALLANT TAMBÉ TEMES COMUNS D'ALTRES ÀMBITS RELIGIOSOS I FILOSÒFICS A TRAVÉS DEL SILENCI, L'ESTUDI, LA COMPRENSIÓ I LA MEDITACIÓ I ACCIÓ CONTEMPLATIVES.

___________________________________________
Connexions:

Raimon Panikkar - Fundació Vivarium
http//www.raimon-panikkar.org/catalano/biografia.HTML
Any Raimon Panikkar
http//cultura.gencat.cat/ca/anyraimonpanikkar/inici/


dilluns, 12 de gener del 2015

SESSIÓ DE 13-12-2014. Es treballà “l'experiència humana integral” del capítol “L'EXPERIÈNCIA MÍSTICA" (del llibre d'en Raimon, "DE LA MÍSTICA")  (pàgines 251-259) de l'Opera Omnia de Raimon PANIKKAR,  Mística, plenitud de Vida.

E = e.l.m.i.r.a.

§  L’experiència (e) és la pura consciència, -extàtica-, plena de coneixement i d'amor.
§  Els factors de l’experiència no la fan impura sinó real.
§  Els autèntics místics, quan entenen el llenguatge dels altres, participen en l'experiència      d'altres místics en la mesura que transcendeixen llurs llenguatges.
§  Les nostres E no les podem separar de  les mediacions  que hi ha entre les nostres creences, i els intermediaris pel quals hi arribem. Cristians, sivaítes, buddhistes, no tenim per tant  experiències  iguals.
§  (e) es inefable. Si es redueix e a zero, tot cau. Però tampoc podem dir que e "no-es", dons també seria el zero. L'experiència nua ens revela la vacuïtat, el sunyatta, el no-res dels místics. La millor expressió de la negació és la paraula  "nada", absència d'Ésser.

memòria

Quan tenim una experiència es la seva perdurabilitat en la memòria la que ens permet parlar-ne. La reflexió és un acte de memòria que porta en sí records d’experiències anteriors. El record pot provocar inclús una nova experiència quan se’l recorda: així,  l’experiència recordada tampoc és la original. Tota experiència humana, -per mística que sigui-, és també una experiència corporal, encara que de vegades no en som conscients, i no hem de confondre el corporal amb el sensible.

Finalment, vam parlar de certs casos en que hi ha records d’experiències extracorporals en els que la memòria de la participació corporal és absent.

PROPERA SESSIÓ: Es convoca per al dissabte 17-01-2014,  (pàg. 265-269). Es comunicarà per correu als qui ho desitgin.
___________________________________

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada