QUI SOM

SOM UN GRUP DE PERSONES PROVINENTS DELS COL.LOQUIS D'EN RAIMON PÀNIKKAR A TAVERTET. VOLEM COMPARTIR EL DESENVOLUPAMENT DE LA CONSCIÈNCIA, I LES SEVES EXPERIÈNCIES DES DEL VEDANTA ADVAITA (NO-DUALITAT) I LA VISIÓ TRINITÀRIA.
ENS TROBEM REGULARMENT, TREBALLANT TAMBÉ TEMES COMUNS D'ALTRES ÀMBITS RELIGIOSOS I FILOSÒFICS A TRAVÉS DEL SILENCI, L'ESTUDI, LA COMPRENSIÓ I LA MEDITACIÓ I ACCIÓ CONTEMPLATIVES.

___________________________________________
Connexions:

Raimon Panikkar - Fundació Vivarium
http//www.raimon-panikkar.org/catalano/biografia.HTML
Any Raimon Panikkar
http//cultura.gencat.cat/ca/anyraimonpanikkar/inici/


diumenge, 30 de novembre del 2014

SESSIÓ DE 15-11-2014. Es treballà “l'experiència humana integral” del capítol “L'EXPERIÈNCIA MÍSTICA" (del llibre d'en Raimon, "DE LA MÍSTICA")  (pàgines 251-259) de l'Opera Omnia de Raimon PANIKKAR,  Mística, plenitud de Vida.
E = e.l.m.i.r.a.

Es va continuar, analitzant els factors de de l'experiència i si a través de diversos llenguatges es poden entendre o no les mateixes experiències, -tal com indiquen els místics-, si bé tenen totes quelcom específic.  Analitzant la propia (e), experiència pura, es veu buida de contingut; és pura vacuïtat; no se li poden atorgar atributs. És la pura consciència, -extática, plena de coneixement i d'amor, com dèiem fa dues sessions. Els altres factors no la fan impura sinó real.

3 Corol.laris:

No es pot aïllar aquesta experiència (e) en sí: no podem per tant, dir que sigui la mateixa en tots els casos o que sigui diferen segons les cultures i religions. Per molt que vulguem expurgar-la dels seus factors no s'aconseguirà mai. Així, els autèntics místics, quan entenen el llenguatge dels altres, participen en l'experiència d'altres místics en la mesura que transcendeixen llurs llenguatges.

¿Son igualment válides les diferents E de les diverses religions i escoles d'espiritualitat? Doncs NO, atesa la distinció entre  les mediacions  que hi ha entre les nostres creences, i els intermediaris pel quals hi aribem: així, cristians, sivaites, buddhistes, etc. arriben a la seva E a través de les mediacions que la fan immediata i no la poden separar de la seva experiència e.

Diem que e es inefable. Si es redueix e a zero, tota la ecuació cau. pero tampoc podem dir que  "no-es", dons tambe seria el zero. Tampoc es pot dir que e es alguna cosa. L'experiència nua ens revela precisament la vacuïtat, el sunyatta, el no-res dels místics. La millor expressió de la negació dialéctica potser és la paraula castellana "nada", que no significa "no Ésser(de Hegel)" sinó absència d'Ésser, però no com privació o negació d'alguna cosa que hagués hagut de ser.

Amb la part subratllada del primer corol.lari  es van aclarar les visions confrontades de sessions anteriors.


PROPERA SESSIÓ: Es convoca per al dissabte 13-12-2014,  (pàgs 251-259). Es comunicarà per correu als qui ho desitgin.

___________________________________

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada